donderdag 9 mei 2013

Star Wars nieuws verzameling

De afgelopen tijd zijn er heel wat berichten over Star Wars in ons zonnestelsel terecht gekomen maar nu is het helaas zo dat het vakantie is. Om deze rede hebben we gekozen één keer in de vakantie een centraal bericht van verzameld nieuws te plaatsen.

Carrie Fisher praat over Star Wars

Bij de vraag aan Carrie Fisher, prinses Leia, of ze mee speelde in Disney antwoordde ze het volgende: “I like being bought by Disney, because they never wanted to buy me before, I’m glad they are doing a new movie because they are sending a trainer to my house so I can get in really good shape. So I’m really eating a lot of sugar in advance, as you can see. By the time I really get down to it I will have eaten everything.”
Het lijkt er dus op dat het inderdaad zo is dat Fisher mee doet met de nieuwe film(s)!

John Williams gaat Star Wars muziek doen

J.J. Abrams wil graag dat componist John Williams de filmmuziek voor Star Wars: Episode VII gaat schrijven. Dat zei de regisseur tegen de website Comicbookmovie. Lang ging het gerucht dat Abrams zijn goede vriend Michael Giacchino, met wie hij samenwerkte aan Star Trek: Into Darkness en Super 8, in gedachte had.
"Hoewel het nog vroeg is, denk ik dat John Williams de nieuwe Star Wars gaat doen. Hij was er al bij lang voordat ik kwam kijken." Giacchino liet al eerder weten zelf ook de voorkeur te hebben voor Williams.

Lego Star Wars voor op je mobieltje

Speelgoedfabrikant LEGO brengt deze week LEGO Star Wars: The Yoda Chronicles uit op iOS. De gratis game is gebaseerd op de gelijknamige webserie.
Vanaf 4 mei kunnen spelers in de huid kruipen van Yoda of Count Dooku in vijftien levels, waarvan de eerste helft direct beschikbaar is en de rest volgt in de zomerperiode. Dan komt ook de Android-versie uit.
Het verhaal speelt zich af ten tijde van de Clone Wars, en de gameplay bestaat onder meer uit lightsaber-duellen en gevechten met ruimteschepen.

Abrams vind Star Trek makkelijker dan Star Wars

J.J. Abrams vindt het een stuk eenvoudiger om twee Star Trek-films te regisseren dan de nieuwe Star Wars-film. De regisseur leverde onlangs Star Trek: Into Darkness af en begint aanstonds aan Star Wars: Episode VII. "Star Trek was voor mij makkelijker omdat ik niet al jarenlang een enorme fan ben", zegt Abrams in een interview met MTV.
"Toen ik in 1977 voor het eerst Star Wars zag, was ik meteen fan", vertelt de 46-jarige Abrams. "Het was een moderne mythe met veel actie. Ik heb als kind geprobeerd naar de tv-serie Star Trek te kijken, maar het greep me niet zo. Ik denk dat het te filosofisch voor me was."
"Toen ik aan de regie van Star Trek begon, moest ik gewoon terug naar de basis. Ik kon niet teren op tientallen jaren kennis als fan", legt Abrams uit. "Bij Star Wars moet ik me er veel meer toe dwingen steeds de belangrijke vragen te stellen. Als fan is het heel gemakkelijk om van alles aan te nemen zonder al te kritisch te zijn."

EA gaat Star Wars games produceren

Er is bekent gemaakt dat Electronic Arts en Disney een deal hebben gesloten rondom de ontwikkeling van nieuwe Star Wars-games. De deal geeft Electronic Arts exclusieve rechten om de komende jaren nieuwe Star Wars-titels te ontwikkelen.
EA Labels-president Frank Gibeau laat weten dat drie grote studio's van Electronic Arts aan de slag gaan met de Star Wars-licentie: DICE, ontwikkelaar van Battlefield, Visceral, het team achter Dead Space, en Bioware, dat momenteel nog druk bezig is met updates voor Star Wars: The Old Republic. De aankondiging belooft games op diverse platformen en binnen verschillende gamegenres.
De kans dat games als 1313, battlefront III en first assault het misschien overleven is nu een stukje groter!
Toch moeten we niet meteen teveel games verwachten, want de games zullen opnieuw de vriezer in gaan en die projecten staan nog niet meteen klaar voor release.
"Een aantal van onze meest gerenommeerde en innovatieve studio's zijn ideeën aan het uitwerken in het Star Wars-universum", laat Frank Gibeau weten. Men liet daarbij wel verstaan dat men niet plant om in het fiscale jaar 2014 al een Star Wars-game te kunnen uitbrengen. Eenvoudig gezegd wil dat zeggen dat we voor april 2014 geen game in dit universum hoeven te verwachten. Het kan echter wel zijn dat Disney zelf met kleinere projectjes aan de slag gaat, want op mobiele en sociale platformen kan het nog altijd zelf Star Wars-games uitbrengen, al heeft EA ook dat recht.
Toch is er ook nieuws dat dit weer tegenspreekt. Wat we er precies van moeten verwachten is vooralsnog onduidelijk, maar het lijkt er wel op dat we in de nabije toekomst een flinke dosis Star Wars toegediend gaan krijgen. Lucasfilm heeft namelijk verschillende domeinnamen geregistreerd die sterk hinten naar nieuwe Star Wars-projecten. Deze zijn:
gunganfrontier2.com
starwarsalliance.com
starwarsrebels.com
starwarswolfpack.com
wolfpackadventures.net
wookieehunters.com
order67.net
 

Hamill twijfelt over Star Wars film

Mark Hamill is er nog niet helemaal zeker van of hij wel moet meedoen met Star Wars: Episode VII. De acteur is gevraagd om ook in het nieuwe avontuur weer de rol van Luke Skywalker te spelen.
"Aan de ene kant ben ik terughoudend, omdat ik denk dat je iets moois met rust moet laten", zei de 61-jarige Hamill dit weekeinde tijdens een speciale Star Wars Day in Los Angeles, schrijft de Amerikaanse filmsite Collider. "Laat iedereen die er mooie herinneringen aan heeft die vooral behouden. Aan de andere kant denk ik: maar als iedereen meedoet, wil ik dit niet missen."
Hamill wil de scenaristen dan ook op het hart drukken dat hij niet meer zo kwiek is als dertig jaar geleden. "Laat ze alsjeblieft een beetje rekening houden met mijn leeftijd, dus graag veel jedigedachtetrucs en wat minder uitbundige lichtzwaardgevechten", zegt hij lachend. "Laat de jonkies het zware werk maar opknappen."
Overigens heeft Hamill wel alle vertrouwen in de schrijver die momenteel aan het scenario werkt. "Alles begint met het scenario en daarom ben ik zo blij met Michael Arndt. Ik respecteer zijn werk enorm. Hij is zelf een enorme Star Wars-fan dus hopelijk levert hij iets af waardoor we niet straks hordes fans achter ons aan krijgen die onze hoofden willen afhakken."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten